Hallo allemaal,
Had eerder een heleboel storingen (bandenspanningssensor, ABS, tractiecontrole en handremlichten permanent aan), vandaag ontdekte ik dat de CAN-buskabel naar de blauwe stekker voor de wielsnelheidssensor volledig doorgesleten was.
Leek niet kortgesloten te zijn, maar een kabel was volledig doorgesleten en gebroken.
Soldeerde twee nieuwe kabellengtes op die plek, korter dan de vorige en een kabel met een iets grotere diameter, maar ik heb gezien dat gesoldeerde verbindingen prima zouden moeten zijn in CAN-bus.
Handremlicht ging onmiddellijk uit en de andere ging uit na het resetten van de bandenspanningssensor en een korte tijd rijden.
Ze kwamen toen terug en toonden fouten;
5E18 - CAN-datafout van DME / DDE
5D92 - wielsnelheidssensor, links voor, pulstandwiel
De laatste van de twee is duidelijk, maar wat zou de code 5E18 kunnen zijn?
Alle hulp wordt gewaardeerd en bedankt bij voorbaat
Sam
Had eerder een heleboel storingen (bandenspanningssensor, ABS, tractiecontrole en handremlichten permanent aan), vandaag ontdekte ik dat de CAN-buskabel naar de blauwe stekker voor de wielsnelheidssensor volledig doorgesleten was.
Leek niet kortgesloten te zijn, maar een kabel was volledig doorgesleten en gebroken.
Soldeerde twee nieuwe kabellengtes op die plek, korter dan de vorige en een kabel met een iets grotere diameter, maar ik heb gezien dat gesoldeerde verbindingen prima zouden moeten zijn in CAN-bus.
Handremlicht ging onmiddellijk uit en de andere ging uit na het resetten van de bandenspanningssensor en een korte tijd rijden.
Ze kwamen toen terug en toonden fouten;
5E18 - CAN-datafout van DME / DDE
5D92 - wielsnelheidssensor, links voor, pulstandwiel
De laatste van de twee is duidelijk, maar wat zou de code 5E18 kunnen zijn?
Alle hulp wordt gewaardeerd en bedankt bij voorbaat
Sam